למשטרת ישראל, באמצעות קצין משטרה מדרגת מפקח ומעלה, יש סמכות לפסול נהג מלנהוג ברכב , בגין עבירות שעבר ליכאורה הנהג, גם אם עדיין לא החל המשפט ועדיין הנהג לא נמצא אשם ע"י בית המשפט.
קצין המשטרה חייב לערוך שימוע לנהג בטרם יחליט על פסילת רישיונו. רצוי שהנהג יתייעץ ואף ילווה בעורך-דין המתמחה בתחום על מנת שייצגו בהליך השימוע, בפני הקצין, הדבר עשוי לסייע במניעת הפסילה.
ישנו הבדל בין פסילה מנהלית לבין פסילה של בית משפט. הפסילה המנהלית ניתנת על ידי קצין משטרה.
תקופת הפסילה המנהלית- שלילה ל-30 ימים נחשבת לתקופה הקצרה וניתנת בגין עבירות חמורות המנויות בפקודות התעבורה (תוספת רביעית) לדוגמא: עקיפה מסוכנת , אי מתן זכות קדימה, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה ברכב תחת השפעות סמים או משקאות משכרים ועוד...
תקופת הפסילה הבינונית זוהי שלילה של 60 ימים בגין מעורבות בתאונת דרכים בה נגרם נזק לאדם או לרכוש.
תקופת הפסילה הארוכה זוהי שלילה של 90 ימים בגין מעורבות בתאונת דרכים קטלנית שבה נהרג אדם.
ביטול הפסילה המנהלית - ישנה זכות לנהגים להגיש ערעור על החלטתו של הקצין שפסל אותם. ערעור זה נקרא "בקשה לביטול פסילה מנהלית". הליך זה מתקיים בבית המשפט לתעבורה, באזור השיפוט שבו נתפס הנהג, אשר ביצע לכאורה את העבירה או באיזור המגורים של הנהג. כדאי מאוד להעזר בעורך דין תעבורה אשר יגיש את ה"בקשה לביטול הפסילה המנהלית" ויופיע בדיון בשם הנהג.